Placebo – recenzie concert Bucuresti

Concertul Placebo a fost foarte bine, cu toate ca nu ma asteptam la mai mult decat ce-a fost la cel din 2006. Vorba aia: nu a fost ca prima data, in sensul ca datile urmatoare poate fi chiar mai bine.

placebo live bucuresti

placebo live bucuresti

Si ma mai asteptam la mai putine hituri si la live-uri ale unor melodii mai putin cunoscute.

Pe de alta parte, cred ca multi dintre oamenii care au venit aseara asteptau hiturile vechi Placebo si nu au fost dezamagiti: au inceput cu “Every You Every Me”, “Pure Morning” (pe care Brian Molko si-a jurat sa n-o mai cante live), “Soulmates” ,Sleeping With Ghosts”, mult prea veselul “Jesus’ Son”, Twenty Years” sau Too Many Friends”. As fi vrut sa aud “Sleeping With Ghosts”. Au preferat Special K” sau For What It’s Worth” sau The Bitter End”, intr-o incercare de a termina optimist concertul. S-au intors la 2 bisuri.

Dar nu de ele vreau sa va vorbesc, ci de “Nancy Boy”, pe care m-am bucurat foarte tare s-o aud live, mai ales ca nu au mai inclus-o in set-listul lor de ceva vreme si care a sunat excelent ca prima melodie de bis. “Nancy Boy” este chiar din primele lor inregistrari, de pe primul album, mult mai alternativ decat ce-a urmat odata cu “Without You I’m Nothing”, discul cu care au inceput sa introduca mai mult glam.

Si m-as opri in continuare la melodiile mai putin cunoscute care, pentru mine, au fost adevarata revelatie a concertului. “Space Monkey”, de exemplu, cantata pe undeva pe la mijlocul listei si care vine de pe “Meds”, din 2006, “Devil in the Details” fooaarte tare live, insa cel mai mult mi-a placut Exit Wounds, o piesa de acum cativa ani si pe care poti vedea cat de simplu reuseste trupa asta sa se indeparteze de sound-ul obisnuit si sa sune excelent.

Pana la urma mi-au cantat si mie “Without You I’m Nothing”, cu proiectii cu David Bowie si cu vocea lui: “tic-tac, tic-tac”. Foarte frumoasa reactia oamenilor, care l-au salutat imediat si foarte tare chemarea la bis, cu lanternele de la telefoane.

Live, Placebo ramane o trupa foarte frumoasa, chiar daca din punct de vedere creativ a inregistrat o scadere calitativa fata de perioada de glorie si inceput.

2 thoughts on “Placebo – recenzie concert Bucuresti