Propunere exotica: “New York, Rio, Rosenheim”, ultimul album (din 2013) Sportfreunde Stiller


Nu sunt o ascultatoare exclusiv de rock, ascult cu placere jazz, muzica clasica si chiar si pop, daca vreo melodie imi spune ceva.

Sportfreunde Stiller

Sportfreunde Stiller

De vreun an incoace am inceput sa ascult multa muzica nemteasca. Au nemtii cateva trupe si cantareti buni. Imi place mult in ultima vreme Andrea Bourani, care este un german de origine egipteana. Imi place fix de cand i-am ascultat o melodie frumoasa despre doua inimi care nu mai bat ca inainte, precum una singura – ”Mein Herz schlägt schneller als deins, /sie schlagen nicht mehr wie eins”.

Dar nu despre Bourani vreau sa scriu acum, ci despre Sportfreunde Stiller (foto: pagina oficiala de Facebook), care este chiar o trupa rock. Trei baieti de la noi din sat (Germering) care s-au apucat ca mai tot omul prin facultate de muzica si o tin tot asa de vreo 20 de ani incoace.

I-am descoperit intamplator, cand pe un post de radio au dat melodia Applaus Applaus de pe ultimnul lor album. Si asa m-am indragostit de muzica lor. Ultimul lor album poarta numele unei piese foarte frumoase, de altfel, ”New York, Rio, Rosenheim”.

Este vorba de o muzica lejera, de vara, i-as spune eu. Un album care te prinde si te bine dispune. Il tin permanent in masina si il ascult cand plecam in vacante si excursii si mai ales cand stau in bocajele din trafic. Versurile, daca intelegi germana, sunt adesea amuzante, iar ritmul muzicii per total este foarte antrenant.

Imi plac absolut toate piesele de pe acest album. Albumul incepe in forta, cu piesa ”Hymne Auf Dich”.

Mi se pare o melodie menita sa te scoata din deprimare si sa iti ridice self-esteemu-ul – cel putin la mine asa functioneaza. Zice acolo Peter, vocalistul sa iesi din umbra si sa sarbatoresti, sa canti din cand in cand un imn pentru tine insuti. Suna stupid cumva? Poate. Dar uneori chiar am nevoie sa aud lucruri din acestea siropoase ca sa pot merge mai departe. Am gasit in acest album de multe ori izvorul cu apa rece care imi dadea forta sa trec peste nemultumiri si sa merg mai departe.

Preferata mea este melodia cu numarul 6 – ”Es muss was wunderbares sein, von mir geliebt zu werden”.

Cu ritmurile ei etno-disco-rock 🙂 este o melodie cat se poate de ”furtunoasa”: ”trebuie sa fie ceva grozav sa fii iubita de catre mine”, ii declara fetei, nonconformistul baterist al trupei Florian, cu vocea lui fortoasa, lasandu-l de data asta pe Peter sa bata tobele in locul lui.

As mentiona si melodioara ”Leder Jacke”, cat se poate de ritmata, cu versurile sale amuzante, : ”iti imprumut ideile mele, imi impart cu tine timpul, prietenii…iti daruiesc intreaga mea viata, dar geaca mea de piele n-o primesti!” Ei, asa om fidel imaginii sale, mai zic si eu! 🙂

”Ce versuri idioate are melodia asta” mi-a declarat oripilat un ascultator de Pink Floyd pe care l-am obligat candva sa asculte tot albumul pe drumul pana la munte. Dar, cum spuneam si la inceput, este o muzica menita sa te binedispuna si atata tot. Pentru asta merita sa iti iei albumul si sa-l tii in masina, cum ziceam. Ca am incercat candva sa ascult si Ummagumma in masina si aproape era sa fac accident… 😀

Iar daca iti place acest ultim album al celor de la Sportfreunde Stiller, poti incerca apoi si melodii mai vechi care suna chiar bine. youtube-ul e plin. Ca, de exemplu, aceasta compilatie:

Ascultare placuta!

Leave a Reply

