Recenzie concert Guano Apes la Bucharest GreenSounds Festival 2015


“Daca aveam mai mult timp, va scriam mai putin”, le-a spus un filosof grec, numai stiu care dintre ei, discipolilor. Daca nu aveti timp de citit tot textul, va fac aici un rezumat: Guano Apes a fost concertul verii si le-au aratat celor 1 milion de trupe care suna la fel cum ar trebui sa cante: cu vână.

Concert Guano Apes Bucharest GreenSounds Festival 2015

Concert Guano Apes Bucharest GreenSounds Festival 2015

The Guano Apes (foto: pagina oficiala de Facebook) au avut o ora si jumatate de show fara greseala. Nu ma imbat cu gandul ca nu sunt singura in dragostea mea pentru trupa germana, sunt sigura ca jumatate dintre cei care au umplut Parcul Herastrau habar n-aveau unde sunt, dar asta nu mi-a facut bucuria mai mica.

Pe Guano Apes i-am descoperit intr-o dimineata, pe la 6, cand nu stiam ce sa mai ascult ca sa ma montez pentru un matinal. Am ramas cu gura cascata cand am auzit prima data “Open You Eyes”, ca cu ea am inceput. A intrat pe lista scurta de repeat 1. In scurt timp a devenit marota cu care i-am imbolnavit pe toti cei din jurul meu si pe ascultatori. A ramas in continuare printre favoritele mele si-am recunoscut-o imediat ce-au inceput-o in concert, cu toate ca i-au schimbat inceputul pentru concertul de la Bucuresti.

“Proud Like a God” a fost un album imens pentru mine la momentul la care l-am descoperit, unul dintre acele albume care se tin scai de tine si sunt legate de o anumita persoana sau o anumita perioada din viata ta. Si tocmai de asta am fost profund impresionata si fericita cand am auzit melodiile de pe el live, cantate cap-coada ca pe album.

Sandra Nasic, solista The Guano Apes, intr-o forma de zile mari (face aerobic, dupa miscari, zice prietena mea) a bagat mare tot concertul. Ceva nemaivazut la noi: nu ne-a aratat fundul, nu stiu daca are sani. Nemtii astia!

Oricum, ramane una dintre putinele femei care stiu cum sa cante rock si sa se comporte ca atare. Nefiind un sex-simbol, precum Gwen Stefani, cu care a tot fost comparata, dar nici lipsita de sex-appeal, stie sa-si puna in valoare foarte bine calitatile: vocea, stilul, energia si naturaletea. Cand trebuie sa fie melodioasa, reuseste sa fie, daca piesa e aspra, schimba imediat registrul. Este energica, da tot pe scena, metalul combinat cu rapcore-ul pe care-l canta e facut pentru ea.

Am simtit adrenalina pe “Open Your Eyes”, “You Can’t Stop Me”, “Oh, What A Night”, “I Fink U Freeky”, “Fake” (asta e de pe ultimul lor album de pana acum, “Offline”) sau “Big In Japan”, “Lords of the Boards” fiind pastrata pentru finalul show-ului, bomboana de pe coliva.

Si si-au facut si o fotografie cu spatele la public, la finalul concertului pentru “fuckin’ internet”, vorba doamnei Sandra. Un selfie, vorba prieteni mele, de data asta.

A fost concertul care mi-a placut foarte tare, nu numai pentru ca mi-a placut trupa, dar m-am simtit foarte confortabil pe-acolo. Nu ma asteptam ca un festival oragizat de Primarie sa fie mai tare decat un concert al unui organizator privat, dar, din nou, cel mai sanatos la cap e sa scapi de idei preconcepute. Pe de alta parte, nu cred ca Primaria i-ar fi permis vreunui organizator privat de festivaluri sa faca ceva, orice intr-unul din parcurile sale. Cine-mparte, parte-si face.

Spectatori de Judas Priest, o sa va spun acum ceva socant: n-am stat la coada la bere.

Imediat ce-a terminat Guano Apes, a inceput Toulouse Loutrec pe Second Stage. Uau! Multumesc organizatorilor c-au bagat cele doua trupe in aceasta ordine. Doar asa m-am convins ca Dan Spataru traieste!

3 thoughts on “Recenzie concert Guano Apes la Bucharest GreenSounds Festival 2015

  1. Pingback: Recenzie concert Guano Apes la Bucharest GreenSounds Festival 2015 | ghiveciul romanesc

Leave a Reply

