Papa Roach – “F.E.A.R.”, un fel de recenzie

“F.E.A.R.”, albumul pe care grupul californian Papa Roach l-a lansat la finalul lui Ianuarie 2015 nu se traduce cu “frica”, ci “Face Everything and Rise”. Demonii, desigur.

Papa Roach coperta F.E.A.R. - 2015

Papa Roach coperta F.E.A.R. – 2015

M-am apucat sa ascult noul Papa Roach, foarte curioasa, pentru ca citisem anterior ca producatori vor fi Kevin si Kane Churko, cei care au lucrat anterior cu Five Finger Death Punch. Este un cuplu de producatori tata-fiu, cunoscut mai ales pentru munca lor cu trupe de metale grele si hard rock. Deci, din acelasi film cu Papa Roach.

Mai citisem si ca, in ciuda obiceiului lor, au intrat in studioul de inregistrari fara sa aiba ceva pregatit anterior si s-au lasat un pic mai mult pe mana producatorilor, mari cunoscatori de muzica.

Ma asteptam la un sound mai heavy, dar, pe de alta parte, nici ca FFDP nu pot suna. Raman la un fel de metalcore cu influente electronice si sper sa-i fi incadrat bine. Un pic previzibili, dar lucrul acesta nu ma deranjeaza. Poate acesta este si motivul pentru care au incercat sa invite doi muzicieni din afara, Maria Brink si la rapp-erul Royce da 5’9″ (scuzati daca n-am nimerit bine minutajul).

Piesa de deschidere, „F.E.A.R.” mi-a placut cel mai mult si e ideala pentru un inceput de album, oferind o deschidere in forta. „Broken As Me” este cred cea mai comerciala de pe album, la mare concurenta cu „Warriors”, cea cu rapperul de mai sus, cu multe influente electronice. Cred ca fanii Papa Roach vor fi multumiti si de „Gravity”, in care invitata este Maria Brink, solista In This Moment (una dintre trupele care lucreaza cu producatorii de care v-am povestit). Este genul de melodie care merita intreaga atentie. Mie oricum imi plac combinatiile gen “Beauty And the Beast”, iar vocea Mariei, pe aceasta melodie, e perfecta. De partea cu rapp-ul nu discut, e un gen pe care nu l-am inteles niciodata.

In mare, e un album comercial pentru felul de muzica pe care il canta, iar in acest context, nu inteleg de ce nu sunt difuzati la radiourile romanesti. Ok, poate numele Papa Roach nu spune foarte multe ascultatorilor care participa la sondaje, dar poate daca le aduci aminte de “Getting Away With Murder” sau daca le pui primele acorduri de chitara din “Last Resort”, vor reactiona. Si aici revenim la o discutie mai veche: daca le dai oamenilor manele, vor asculta manele, daca de dimineata pana seara bagi Mozart, vei avea audienta cu Mozart. Socant, nu?!

Revenind la albumul Papa Roach din 2015, ceea ce-mi place la ei este stilul alert, energic, iar din punctul acesta de vedere n-au dezamagit niciodata. Nu sunt molicei, nici caldicei, slava Domnului, ca m-am plictisit de romante! Si ce-mi mai place la ei este ca nu se chinuiesc foarte tare sa scoata hituri pe banda, sunt inspirati si intotdeauna se adapteaza foarte bine la ce se canta pe felia lor. Pe de alta parte….

Poate ma asteptam eu la prea multe, dar nu mi se pare o evolutie, mai degraba o stagnare. E ok de asculltat insa, e un album la care m-as intoarce. Fata de cele un milion de trupe care suna toate la fel, macar Papa Roach suna cu o secunda mai bine.

Aici il puteti asculta, daca sunteti curiosi:

One thought on “Papa Roach – “F.E.A.R.”, un fel de recenzie

1. Pingback: Disturbed se intoarce cu ‘Immortalized’, album in August si single nou azi | Minds Under Construction