Blur anunta “The Magic Whip”, primul album in 12 de ani


Primul album Blur din ultimii 12 ani va aprea in Aprilie 2015, iar despre el, Damon Albarn spune ca, pe alocuri, seamna cu ce-a facut David Bowie in Berlin. Discul va avea lansarea oficiala pe 27 sau 28 Aprilie si va fi intitulat “Magic Whip”, iar primul single este “Go Out”, anunta Rolling Stone.com.

Blur

Blur

“Am facut un nou album”, a confirmat Damon Albarn, solistul Blur (foto: pagina oficiala de Facebook) a dezvaluit intr-un chat pe Facebook cu DJ-ul BBC Radio 1 Zane Lowe.

“Albumul a fost inregistrat la Hong Kong Avon Studios pe parcursul a cinci zile dupa ce un concert din primavara lui 2013 a fost anulat. Nu am avut prea multe [echipamente], a fost ca in trecut, pe vremea cand am inceput pentru prima oara sa inregistram”, a mai declarat solistul Blur si Gorillaz, Damon Albarn.

Trupa a mentionat ca secretul pastrat in jurul proiectului le-a permis sa lucreze fara stres, care de obicei vine la pachet atunci cand amintesti de un nou disc Blur, mai ales unul asteptat de 12 ani.

A fost intr-adevar intamplator. A fost complet natural si spontan”, a mai spus Albarn. “Am cantat versurile care-mi veneau in cap.”

Grupul a adaugat ca orasul Hong Kong a inspirat puternic albumul, inclusiv coperta acestuia care contine cuvintele “Blur” si “Magic Whip” scrise cu caractere chinezesti. Pana si anuntul acestuia a coincis cu Noul An Chinezesc.

Versurile lui Albarn au fost inspirate de experientele sale din Hong Kong si China, ambele cu Blur si Gorillaz

“Am o conexiune emotionala puternica cu China”, a declarat Albarn. “M-am asigurat ca totul a fost despre asta si despre noi si despre cum ne-am simtit atunci cand am fost acolo si despre relatiile dintre noi, asa ca s-a dovedit a fi un subiect interesant.”

“E ceva si cu studioul in care am inregistrat, a fost intr-adevar diferit”, a adaugat Albarn. “Am inregistrat intr-o multime de locuri din intreaga lume si fiecare loc are propriul spirit, asa ca a fost foarte interesant sa luam aceasta decizie, sa fie Hong Kong. Sunt momente pe inregistrari cand cred ca sunam exact ca ce-a facut David Bowie in Berlin. Nu e nimic idilic aici. Este foarte mult un disc urban.”

Vestea a unui album secrete Blur este deosebit de surprinzatoare,

avand in vedere ca, dupa declaratiile recente ale lui Albarn, acesta nu facea parte din planurile sale imediate. In interviurile din ultima perioada nu a amintit decat de o reanimare a Gorillaz in 2016 si de o continuare a proiectului sau intitulat The Good, The Bad and the Queen.

In ultimii ani, Albarn a fost in Mali, China, Coreea de Nord, pe tot globul, scrie gq.com. A facut opera, albume Gorillaz, o inregistrare unica numita “The Good, the Bad & the Queen” cu Paul Simonon de la The Clash si cu percutionistul nigerian Tony Allen.

In Aprilie 2014, Albarn a lansat si primul sau album solo, intitulat “Everyday Robots”, despre care gasiti mai multe amanunte aici.

Leave a Reply

