Billy Corgan si Kurt Cobain, “primii doi compozitori” ai anilor ’90. Asculta aici “Monuments to an Elegy”, noul album Smashing Pumpkins !


Anii ’90 au fost o perioada bogata pentru muzica rock, in special muzica rock alternativa, cu grunge-ul care a stralucit prin talentele incontestabile Nirvana, Pearl Jam, Soundgarden, Smashing Pumpkins. Cu toate acestea, pentru Billy Corgan doar doi compozitori sunt din primul esalon.

Billy Corgan Smashing Pumpkins

Billy Corgan Smashing Pumpkins

Intr-un interviu pentru The Independent, solistul trupei Smashing Pumpkins l-a numit pe Kurt Cobain, solistul Nirvana si pe inca un muzician drept “primii doi cei mai prolifici compozitori” ai deceniului. Cine e celalalt compozitor care sta alaturi de Cobain ?

Billy Corgan, desigur.

“Acum, el si cu mine nu ne-am inteles neaparat. Dar imi place sa-l laud pentru ca el intr-adevar a fost talentat”, spune Corgan. “Imi place sa cred ca lumea cu el ar fi fost un loc mai bun si imi place sa cred ca o multime din muzica de rahat ce i-a urmat nu ar fi existat daca el ar fi fost prin jur pentru a o critica.”

“In cel mai pur sens al cuvântului, am fost concurenti. El si cu mine am fost primii doi compozitori, iar toti ceilalti fost pe locul al treilea, la mare departare.”

Corgan impartaseste, de asemenea, un moment in care solistul trupei Pearl Jam, Eddie Vedder si-a marturisit sentimentele de vinovatie pentru ca a supravietuit sinuciderii lui Cobain.

“Cumva el crede ca e vorba despre el chiar si atunci când este vorba despre altcineva!”, spune Corgan despre Vedder. “Eu am avut o perspectiva mult mai personala, pentru ca am tinut legatura cu Courtney in acea perioada si dupa aceea.”

“Succesul Pearl Jam este un mister”

Recent, Corgan a vorbit cu Howard Stern despre colegii de generatie, printre care Pearl Jam si Foo Fighters.

Despre succesul pe care Pearl Jam il are, solistul Smashing Pumpkins a declarat:

“Este un mister pentru mine, pentru ca eu pur si simplu nu inteleg. Nu au compozitii. Oamenii vor interpreta gresit, insa eu trebuie sa vorbesc din punctul de vedere al competitiei, ei sunt competitorii mei și trebuie să vad cine sunt competitorii mei si de ce.”

Corgan lauda mostenirea Nirvana si a solistului Kurt Cobain si spune ca melodiile lui vor “rezista testului timpului”, dar

Nu-i imparte la fel de multe complimente si lui Grohl

“Dave este un muzician mare, un mare compozitor si-a facut temele, dar pentru mine, critica pe care o aduc formatiei Foo Fighters, daca as fi critic muzical, este ca pur si simplu nu au evoluat si ca [..] fac aceeasi muzica.”

Cel de-al 9-lea album de studio al trupei Smashing Pumpkins, “Monuments to an Elegy” a fost lansat pe 9 Decembrie 2014, insa trebuie sa fiti in block-starturi, pentru ca urmeaza sa iasa cat de curand si cel de-al 10-lea, “Day for Night”, in 2015.

Asculta aici “Monuments to an Elegy”, cel mai nou disc Smashing Pumpkins:

Leave a Reply

