Mike Portnoy: “adevaratul Pink Floyd a fost doar atunci cand Waters si Gilmour au lucrat impreuna”


Mike Portnoy

Mike Portnoy

In luna octombrie a acestui, trupa britanica de rock psihedelic Pink Floyd va lansa primul album de studio in 20 de ani, album care va purta numele “The Endless River”. Vestea neasteptata a albumului a fost anuntata de sotia lui David Gilmour si textierul ocazional Polly Samson, intr-un tweet. Mai multe amanunte despre noul album Pink Floyd am scris aici.

O parte din noul material a fost inregistrat in timpul sesiunilor de la ultimul album de studio Pink Floyd, “The Division Bell” din 1994. Wright a murit in 2008, in urma unei lupte cu cancerul, iar Roger Waters nu este implicat in “The Endless River”, care este un proiect comun David Gilmour si Nick Mason. Mason detine numele trupei Pink Floyd, marca si licenta, alaturi de Gilmour.

Intr-un post pe pagina sa de Facebook, bateristul si un mare fan Pink Floyd, Mike Portnoy (Winery Dogs, Transatlantic, Dream Theater) a vorbit despre ideea unui nou album Pink Floyd:

“Ce este cu acest nou album Floyd ? Ultima data cand am verificat, Waters nu mai in trupa si Wright si [Syd] Barrett sunt morti. In cazul in care acestea sunt resturi de la sesiunile “Division Bell”, atunci puneti-le intr-o editie speciala a “Division Bell” ! Este lipsit de respect pentru Roger si pentru tot ce a construit el in toti acesti ani ! Fa doar un album solo, Dave.”

A adaugat apoi: “In opinia mea, perioada de glorie Pink Floyd a fost de la “Atom Heart Mother” pana la “The Wall”, iar aceasta a fost in principal determinata de Roger (conceptual, muzical, totul). “A Momentary Lapse Of Reason” si “Division Bell” sunt, in esenta, albume solo David Gilmour in stilul Pink Floyd (la fel cum “The Final Cut” a fost un album solo Roger Waters in stilul PINK FLOYD).

“Daca vreti, ne vom intalni, fani Gilmour, la jumatatea drumului, recunoascand ca adevaratul Pink Floyd a fost doar atunci cand Waters si Gilmour au lucrat impreuna.”

Backing-vocals-ul Pink Floyd, Durga McBroom-Hudson a postat o actualizare pe pagina ei de Facebook, explicand:

“Inregistrarea a inceput in timpul sesiunilor “Division Bell” (si da, a fost un proiect initial intitulat “The Big Spliff” despre care a vorbit Nick Mason). Acesta este motivul pentru care exista piese Richard Wright pe el. Dar David si Nick au facut mult mai mult de atunci. Initial, au dorit sa fie o inregistrare complet instrumentala, dar am venit in decembrie anul trecut si am cantat (cu vocea) pe cateva piese. David apoi extins vocea mea, devenind voce principala pe cel putin una dintre inregistrari”. Ea a adaugat ca “The Endless River” va avea melodii niciodata lansate.

Portnoy a comparat in trecut plecarea sa de la Dream Theater cu ruptura dintre Waters si Gilmour

Intr-un interviu din 2011 acordat Rock Hard Magazine Grecia, Portnoy a comparat plecarea sa de la Dream Theater cu ruptura dintre Waters si Gilmour.

Comentand opinia unor fani Dream Theater ca “magia s-a dus” din sound-ul trupei si din compozitiile acesteia, acum, ca el nu mai face parte din grup, Portnoy a declarat: “Intotdeauna am crezut ca cele mai puternice elemente si personalitati din Dream Theater au fost eu si [chitaristul] John Petrucci. Si in zilele de inceput Kevin Moore [fostul clapar Dream Theater] a fost o mare, mare parte din acea legatura dintre noi, iar  apoi, mai tarziu, Jordan Rudess. Dar, la sfarsitul zilei, am fost mereu eu si John [Petrucci]. Si John Myung, desigur, dar el este o persoana linistita, asa ca nu e un element la fel de puternic pentru ca e linistit, prin natura sa. Dar da, John Petrucci si mine am fost, si eu cred ca vom fi mereu, sunetul si stilul si inima si sufletul Dream Theater. Si cred ca, daca-l pe luati oricare dintre noi, e ca atunci cand Roger Waters si David Gilmour s-au despartit. David Gilmour si-a continuat cariera la Pink Floyd fara Roger Waters, dar, din punctul meu de vedere, nu a fost niciodata la fel. Roger Waters a insemnat o mare parte din clasicele Pink Floyd si odata ce plecat, cred ca Pink Floyd a sunat ca trupa solo a lui David Gilmour. Sincer, cred ca in cazul in care John Petrucci ar fi venit la mine [in 2010] si mi-ar fi spus ca are nevoie de o pauza, nu as fi continuat Dream Theater fara el; i-as fi respectat dorinta de o pauza si mi-as fi pus trupa in asteptare pentru el si l-am fi asteptat. Asa ca ma intristeaza ca el nu ar face asta pentru mine, pentru ca eu cred Dream Theater, la sfarsitul zilei, a fost intotdeauna empatia dintre mine si el”.

Leave a Reply

