Cum a fost la 30 Seconds to Mars. Un fel de cronica de concert. Vezi galeria foto

Jared Leto

Jared Leto

Hipstereala, cum sa fie ?! Pentru ca Bily Idol, adevaratul reprezentant al rock-ului de gagicareala, a imbatranit, cineva s-a gandit sa-i ia locul. Iar Jared Leto (foto: pagina de Facebook 30 Seconds To Mars) il inlocuieste cu succes.

In primul rand, nu ma asteptam sa fie atat de multa lume, pentru ca este o trupa destul de noua si aproape deloc promovata pe radiourile noastre. Singurul care i-a mai bagat in seama a fost City FM, adica Kirk, iar in rest, n-au auzit de ei. Nici nu ma mir din moment ce inca nu am auzit Radiohead la Radioul national. Radiohead, adica trupa lider de generatie, nu oricine.

Surpriza a fost placuta cu atat de multa lume adunata la Romexpo si mai ales c-am vazut de la pustani de 12-13 ani pana la rockeri grei cu “Motorhead”-ul pe ei. Cam pestrita, totusi lumea, dar asta e. In momentul cand a aparut vedeta pe scena si a inceput lumea sa aplaude si ovationeze, mi-am dat seama ca 90% sunt gagici. Si a aparut el, noul idol al pustoaicelor de pretutindeni, imbracat in alb complet – ca toti milionarii – cu parul lung, ravasit si cu barba. Un mic Jesus Christ Superstar, ce mai !

A turnat hit dupa hit, “From Yesterday”, “Kings and Queens”, “The Kill”, “City Of Angels”, “Closer to the Edge”, “Up In the Air” si a tinut lungi discursuri, ca doar e actor si stiti ca ei cand se pornesc, nu se opresc cu una, cu doua. Entertainer curat! Clasicele “Va iubesc”, “O sa ma intorc la anul”, “Sariti”, bla-bla. La un moment dat a aparut si cu un steag romanesc pe scena pe care l-a fluturat indelung. Probabil ca inca n-a aflat ca traim vremuri in care totata lumea spala putina. Sentimentul patriotic s-a inviorat putin, insa va tine pana la prima coada la Fisc sau oricare alta institutie a statului.

A chemat si 2 fete pe scena, dupa ce a remarcat mai intai muschii unui baiat din primele randuri. Le-a intrebat cum le cheama, de unde sunt, dupa care le-a pus sa stea jos, sa se uite la el pentru ca le ofera un “show privat”. Episodul mi-a adus aminte de Frank Zappa si celebra fata pe care-a chemat-o pe scena si-a pus-o sa manace salam. Si plangea fata si manca la salam….Care era ideea cu fata si salamul: ca daca te cheama unu’ d-asta pe scena, toata lumea face ce zice el si, pe bune, nu e obligata. Ca nu trebuie sa faci ce zice el, ca el nu e Dumnezeu, ca e doar un om care mine si ca tine, dar cu un microfon in plus, astea sunt subtitlitati la care prea putini se gandesc cand aud asa o chemare. A incercat sa le explice Zappa, dar se pare ca mesajul s-a pierdut undeva, pe parcursul anilor.

Eh, fetele lui Jared Leto n-au mancat salam, insa mi s-a parut ca le-a chemat ca sa umple scena. Da, scena era goala. Un baiat se chinuia langa superstar, dar bateristul era inexistent.

Si tot ca sa umple scena, au bagat baloane si confeti. Baloane si confeti la un concert rock? Hmm…

Per total, voce slaba, baloane multe, pacat de muzica. E, da, si un baiat frumos. Ne-a promis ca se va intoarce in SUA si le va povesti de energia fantastica pe care o transmite publicul din Romania, tuturor trupelor de acolo. Bine, dar sa fie rock.