Tori Amos in concert la Bucuresti. Vezi galeria foto + video


concert tori amos bucuresti 2014

concert tori amos bucuresti 2014

Daca va uitati la fotografia postata pe contul de Facebook al artistei, concertul pare unul de opera, macar.

De fapt, a fost doar ea si pianul ei si, la inceput, putina lume, iar mai pe final, un pic mai multa, probabil incurajati de lipsa ploii sau descurajati de frigul patrunzator care parea de final de octombrie, mai degraba decat de iunie. Si foarte buna initiativa organizatorilor de a ne da pernute pentru scaunele pe care plouase abundent o zi intreaga. Ca prin minune, ploaia a incetat pe seara, astfel incat, macar din punctul asta de vedere, am putut fi multumiti.

Pe Tori o cunoasteti deja. Este “cea mai frumoasa femeie din lume” si nu scoate niciun sunet gresit. Cea mai buna caracterizare a lui Tori Amos nu-mi apartine. Am auzit-o odata, demult, cred ca la Valentin Panduru, la un radio online si de-atunci mi-a ramas in cap si de fiecare data cand o ascult pe Tori, ma gandesc ca expresia care m-a socat un pic la momentul cand am auzit-o pentru prima oara este mai mult decat adevarata.

M-am convins ascultandu-i vocea live pentru prima data in 2007, la primul ei concert la Bucuresti. Tot la pian si clape a cantat, tot in acelasi timp, cu aceeasi voce care poate trece de la soapta la raget, cantand, in 2 secunde si aceeasi prezenta diafana, care nu cere multumiri, dragoste, aplauze, nu-ti cere nimic, ceea ce e de-a dreptul rar.

setlist tori amos bucuresti 2014

setlist tori amos bucuresti 2014

Concertul a debutat cu “Parasol”, a continuat cu “Concertina”, “Crucify” – marota mea – plus melodii din toata discografia. L-a incheiat cu “1000 Oceans” si pot spune ca mi-a lipsit cel mai mult “Bells For Her” si apoi “A Sorta Fairytale”.

Si, pentru ca in niciun concert nu canta aceeasi insiruire de melodii, a adaugat in plus pentru noi “Silent All These Years”, care m-a impresionat o data in plus. Am citit mai demult ca melodia este despre acea intamplare teribila din viata ei, despre care nici nu vreau sa amintesc pentru ca nu-mi imaginez cum poti trece peste asa ceva. In fine, revenind la concert, pe “Sugar” a cantat pe 2 voci, iar spre deosebire de o alta voce expresiva, Janis Joplin, in a carei voce ghicesti tot viciul, Tori Amos este anti-viciu. Nici un moment n-a obosit sau n-a ezitat, nu parea sa fi depus niciun efort.

Am auzit si “Here Comes the Rain Again”, o incantatie probabil, si de-abia atunci mi-am dat seama ca ea si cu Annie Lennox sunt de-un fel. Numai ca ea ramane “cea mai frumoasa femeie din lume”. Sau “so sad/ like a good book”, ca s-o citez.

Foto: Adriana Salcudean Barbu

Leave a Reply

