Expresii celebre: “Noi muncim, nu gandim!”


NOI MUNCIMHaideti sa-l gasim pe cel care a fost copywriterul sloganului nostru de tara: “Noi muncim, nu gandim !. Scandarea a devenit celebra dupa ce mase intregi de oameni, aparent normali, o strigau cu toata convingerea.

Sloganul a fost repede imbratisat cu caldura de toate paturile societatii si a fost urlat cu atat patos, incat, la acea data, refuzul gandirii mi s-a parut o virtute. Scandarea de care erau mandri atat de multi oameni a fost insotita de o alta, la fel de inspirata: “Moarte intelectualilor!”. Poate vi se pare ca se repeta. Ei, as! Va reamintesc ca, in Romania, sunt considerati intelectuali cei care termina o facultate, nu cei care gandesc.V-am spus ca majoritatea ultrasilor are masteratul? Asa zice Jandarmeria.

Dar, in fine,  pe vremea aia in 1990, nu mai statea nimeni sa se gandeasca ce inseamna intelectual, se concentra sa strige cat mai tare si convingator. Scandarea, pentru care l-as premia pe copywritter cu un drum dus Canada, a facut furori, din cate imi aduc aminte, la Mineriada din Iunie 1990. Daca nu-mi aduc bine aminte, sa-mi spuneti.

De atunci, m-am tot gandit la cel care-a gandit asa ceva. E foarte inteligent, de buna seama, sau extraordinar de prost.

Oricum, ce voiam va subliniez e ca dupa 25 de ani unii s-au desteptat, spre deosebire de noi, cativa, care mai strigam fara vlaga: “Noi muncim, noi gandim !”

Happy Mineriada de 13 Iunie 2014!

Leave a Reply

